Inauguración do "FORO CLARIDADE":
O Foro comezou a súa andadura o mércores 27 de xuño, ás 20 horas, na Sala Sargadelos de Santiago, cunha mesa redonda que versou sobre "O dereito á vivenda" e na que participaron varios expertos na materia.

A Fundación Luís Tilve, na súa intención de tratar tódalas problemáticas e necesidades socioeconómicas do noso país, a través de tódolos medios posíbeis, abriu unha canle máis de opinión e de expresión cidadá co chamado "Foro Claridade", o cal, xurdindo da revista do propio nome, pretende achegar a un maior número de xente as temáticas que cada número da mesma vaia suxerindo.

O acto, serviu, por tanto, de presentación do novo número da revista, que nesta ocasión trata, con carácter monográfico, un tema tan de actualidade como "O dereito á vivenda", o cal converteuse nun dos maiores problemas que teñen que afrontar hoxe en día os cidadáns, sobre todo a xuventude, do noso país.

Na mesa redonda, moderada polo xornalista Valentín Tato, estiveron presentes moitas das persoas que analizan o citado problema na revista, permitindo, de esta forma, debater en público os análises que fixeron xente como Xerardo Estévez, arquitecto i ex-alcalde do Concello de Santiago de Compostela, que aportou unha visión optimista do problema dende o seu coñecemento como actor principal da transformación urbanística de Santiago nos últimos anos, converténdose na cidade con maior cantidade de zonas verdes e onde a construción adquiriu un marcado carácter social.

Outra das participantes foi Encarna Otero, Directora Xeral de Fomento e Calidade da Vivenda, que presentou os avances e opcións que está a aportar a Xunta de Galicia na actualidade, en especial no que respecta á subvención de vivendas de protección oficial e rehabilitación, informando de que a Consellería de Vivenda vai centrar as súas tarefas na promoción do aluguer, así como vai aumentar a inspección, prestando unha maior atención ao cumprimento dos mínimos de calidade.

Pola súa parte, Celestino García Braña, Decano do Colexio de Arquitectos, mostrou unha visión máis pesimista, centrada no feito de que a ninguén lle interesaban as calidades das construcións, senón as ganancias que estas puideran aportar. Juan Pais, Secretario de Acción Institucional de UGT-Galicia, aportou a visión sindical do problema, incidindo na urxencia de solucionar un problema que cada día vai tomando tintes máis dramáticos. E Manuel Barbeitos, economista e membro do Consello de Redacción da revista, fixo unha análise global dende o punto de vista económico, advertindo da crise que pode provocar o fin do impulso especulador e o feito de que toda a economía española dependa e xire entorno a industria do ladrillo.

Tamén estiveron presentes representantes do movemento "okupa", que aportaron a súa visión do problema, chamando a atención sobre a falta de interese polas políticas sociais, o que está a levar, segundo eles, a un aumento do abstencionismo nas eleccións. Encarna Otero, tomando a palabra, deulles a coñecer solucións como a "autoconstrución" ou a rehabilitación de pobos rurais abandoados, políticas que está levando a cabo a Consellería a través de diversos programas; e se mostrou partidaria de aumentar a carga impositiva das segundas e terceiras vivendas, de tal forma que quen máis vivendas teña máis pague, co fin de evitar o gran número de casas baleiras que se atopan en Galicia, froito da especulación e da inversión estranxeira, que non acaban de entrar no mercado, fundamentalmente, de aluguer.

Tódolos participantes recoñeceron a multiplicidade de factores que causan o problema, así como a dificultade que entraña a súa solución, que pasa inescusabelmente por políticas e medidas que han de ser levadas a cabo pola Administración, único actor que pode favorecer un cambio de rumbo e atallar o problema.