Conferencia " A deslocalización industrial en Galicia":
Baixo o título de "A deslocalización industrial en Galicia", celebrouse no salón de conferencias do Club Internacional de Prensa unha conferencia-mesa redonda que correu a cargo do enxeñeiro industrial e economista Xan López Facal e que contou coa presencia na mesa redonda posterior con os representantes sindicais :

Eladio Romero Ares: Sº de acción Sindical da Comisión Executiva de UGT-Galicia
Xaime López Golpe Sº de Acción Sindical do S.N. de CCOO de Galicia.
Luís Burgos Díaz: Representante da CIG no CES Estatal
FLT- e o coordinador da CLARIDADE,  Manoel Barbeitos Alcántara, economista.

O conferenciante, Xan López Facal,  subliñou a evidencia de que "vivimos nun mundo unificado pola comunicación, o turismo e as emigracións que comportan a destrucción de fronteiras políticas, económicas e culturais pola explosión masiva das comunicacións e a unificación dos mercados (…) Explosión das redes de comunicación e cooperación económica, implosión do vello orden nacional baseado en soberanías territoriais delimitadas por fronteiras políticas e económicas sacralizadas pola historia e a guerra. Este é o noso tempo e non ten marcha atrás".

Fronte aos que satanizan a globalización Xan L. Facal sublima que "a globalización non é o inimigo dos pobres do mundo, como pretenden moitos abandeirados do altermundismo, o problema reside na inexistencia de organismos multilaterais democráticos para o goberno dun mundo irreversiblemente unificado polas migracións e os intercambios".

A globalización segundo o poñente podémola sintetizar mediante unha serie de trazos característicos:
a. Rápida extensión dos intercambios comerciais e financeiros,
b. Proliferación das empresas multinacionais,
c. Deslocalización productiva,
d. Crecente vulnerabilidade das economías ante as crises financeiras,
e. Apertura a competencia sobre todo tipo de productos,
f. Operatividade declínante das políticas económicas nacionais….etc.

Dende unha perspectiva galega, finalizou Xan L. Facal, temos que sublimar que "Galicia soubo conquistar tamén unha posición de vangarda neste proceso de crecemento e apertura comercial (…) Galicia conta neste contexto de internacionalización coa vantaxe comparativa excepcional da contigüidade xeográfica e cultural con Portugal (…) Galicia foi receptora de importantes deslocamentos industriais que permiten explicar a totalidade do noso sector automobilístico, a comezar pola propia matriz, importantes foron tamén os investimentos procedentes de Portugal e cara o país irmán. A industria pesqueira e conserveira practica desde hai anos unha política de presencia nos mercado latinoamericanos…".

Neste liña os representantes sindicais ademais de subliñar os problemas que para o emprego e a actividade sindical acarrea a deslocalización de empresas tamén apuntaron a que, hoxe por hoxe, a deslocalización non é un problema grave para Galicia que non debe competir en baixos salarios senón en productividade, innovación tecnolóxica, I+D+i, cualificación de man de obra e dotación de equipamentos e servicios industriais.

Finalmente Manoel Barbeitos Alcántara de CLARIDADE apuntou datos encol de o día de hoxe a "deslocalización está lonxe de se-la primeira causa na perda de empregos non soo en Europa, senón en España e Galicia" Desmitificou os argumentos de que sexan os baixos salarios os principias causantes das deslocalizacións, xa que como explicar entón que "sexan os países e as rexións máis adiantadas as principias receptoras de investimento privado?".
Finalmente, e na liña do restos dos poñentes, apostou por que Galicia non compite en baixos salarios -ten a batalla perdida- senón en innovación tecnolóxica, melloras nas infraestructuras e os equipamentos industriais, I+D+i, formación e cualificación da man de obra, etc.