XORNADA SINDICAL - A CORUÑA- SETEMBRO 2008:
Con unha conferencia de Fernando González Laxe, e as palabras do Presidente da Deputación Provincial de A Coruña Salvador Fernández Moreda, clausurábase a "Xornada Sindical" que organizada pola Federación coruñesa de MCA-UGT,  coa colaboración da Fundación Luís Tilve e o Concello de A Coruña, tivo lugar no Forum Metropolitano da cidade herculina o pasado 19 de setembro.

Comezou a xornada coa inauguración da Exposición Fotográfica "A Coruña no Tempo" que presidiu o Alcalde, Javier Losada de Azpiazu, acompañado dos secretarios xerais da comarca e de MCA da Coruña José Carrillo e Roberto Teixido respectivamente, así como do Presidente da Fundación Luís Tilve Xesús Mosquera. O acto contou  coa presencia do Subdelegado do Goberno José Manuel Pose Mesura, do Rector da Universidade de A Coruña José María Barja Pérez, do Director Territorial da Inspección de Traballo e Seguridade Social de Galicia Carlos Domenech de Aspe, e do veterano e prestixioso fotógrafo coruñés Alberto Martí Villardefrancos. A representación sindical foi moi ampla, destacando a do Secretario Xeral adxunto de MCA-UGT José Manuel Suárez González, e a do Secretario Xeral desta Federación en Galicia Manuel García González, xunto a numerosos cadros procedentes de outras localidades de Galicia.

Xa no inicio dos traballos da Xornada, e tralas palabras de saúdo, benvida e referencias os temas a tratar efectuadas por José Carrillo e Manuel González, o Alcalde Javier Losada agradeceu a iniciativa de MCA para realizar esta xornada, e fixo referencia ó compromiso do Concello para conseguir a instalación da nova Fábrica de Santa Bárbara na Coruña, ó tempo que anunciaba un incremento da inversión en infraestructuras.

Roberto Teijido Corral, na súa presentación xeral do acto referiuse á xestación e ós preparativos de mesmo, agradecendo as colaboracións e axudas recibidas, destacando  a de Alberto Martí Villardefrancos  que permitiu realizar a exposición fotográfica. Fixo mención igualmente a necesidade de que o sindicato amplíe o seu horizonte tratando cuestións como as que está previsto abordar nesta xornada, para logo presentar ós intervenientes da primeira Mesa.

Ana Romero Masiá, Catedrática de Historia, e autora entre outros de diferentes libros e artigos sobre actividades laborais,  industriais e sindicais, fixo unha amena exposición acompañada de fotografías da época, sobre os oficios, as condicións de traballo, as principais reivindicacións, as formas asociativas, as loitas e as conquistas das clases traballadores ó longo do século XIX ate o primeiro tercio do século XX, con particular énfases no traballo das mulleres. Pola súa parte Xesús Mosquera, Presidente da Fundación Luís Tilve, referiuse ás características do sindicalismo durante o período da dictadura, ó papel dos sindicatos no período da transición democrática, a súa contribución á reforma das estructuras políticas e económicas,  e ó establecemento do novo marco de relacións laborais ate o momento actual con novos escenarios, problemas e desafíos.
A segunda Mesa, que moderou Jesús García Vázquez, tratou do tempo presente, co título de "A comarca coruñesa no contexto económico actual". Interveu en primeiro lugar o periodista e escritor Julián Rodríguez Moscoso, quen fixo mención a candentes feitos de actualidade como son tódolos relacionados coa "economía do ladrillo", a súa relación con importantes movementos financeiros do sector enerxético, a os temores fundados de cara o futuro inmediato que considerou lonxe de verse despexados. Particularmente documentada foi a súa referencia a Martinsa-Fadesa e o alcance das súas consecuencias. O economista Manuel Barbeitos Alcántara referiuse os condicionantes que pesan xa non sobre a economía da comarca coruñesa, senón da galega e española. Despois de situar a orixe da crise nos Estados Unidos, foi particularmente crítico coa política financeira, e social, da Comisión Europea e do Banco Central Europeo, reclamando unha urxente regulación dos mercados financeiros, así como a baixada dos tipos de interese so pena de entrar nunha recesión económica de consecuencias moi graves.

José Carrillo fixo a presentación de Fernando González Laxe que pechou a xornada con unha brillantísima conferencia sobre "O Potencial Marítimo da Coruña", na que despois de sinalar que a Coruña ten no mar a súa orixe, e sen el non pode entenderse a  dinámica económica da cidade, fixo unha pormenorizada descrición da situación do porto coruñés e dos portos galegos no contexto internacional, para concluír con diversas reflexións sobre o futuro inmediato entre as que destaca a esixencia dunha cada vez máis estreita colaboración e coordinación entre os portos de A Coruña e Ferrol.

Na clausura interveu en primeiro lugar José Manuel Suárez, secretario adxunto a Secretaria Xeral de MCA-UGT quen fixo un resumo dos temas tratados e animou ó sindicato a continuar con iniciativas como esta.  O Presidente da Deputación de A Coruña Salvador Fernández Moreda referiuse ó deber dos políticos de dicir a verdade e facer aquelas propostas que se consideran racionais, aínda a risco aparente de pagar un prezo electoral.  Referiuse igualmente á crise económica avogando por unha nova política financeira europea.