MESA REDONDA "POBREZA E EXCLUSIÓN SOCIAL":
Foro Claridade: Pobreza e exclusión social, en Pontevedra

O mércores 1 de outubro do 2008, ás 20 horas, no Centro Cultural de Caixa Galicia de Pontevedra, punto de encontro xa habitual nas actividades que leva a cabo a Fundación na capital pontevedresa, celebrouse unha nova mesa redonda do Foro Claridade que tratou a problemática: "Pobreza e exclusión social".

Entre as temáticas de actualidade que pretende abordar a Fundación Luís Tilve, encóntrase o da pobreza e a exclusión social, que aínda que pareza algo afastado da nosa realidade, está moi presente como demostran as derradeiras estatísticas feitas en Galicia, as cales descobren un índice de pobres a ter moi conta, así como dúas pobrezas moi distintas entre si, a rural e a urbana. Precisamente a primeira delas pasa desapercibida, xa que o traballo no campo axuda a paliar os problemas da fame e de subsistencia, pero ocultan ingresos por debaixo dos 300 € en moitos núcleos familiares. Polo outro lado estaría un pobreza urbana máis relacionada coa exclusión social, vagabundos, drogadictos, etc. Coa intención de tratar todos estes asuntos e aportar aos asistentes unha visión directa do mesmo, contouse coa participación de Margarita Castejón, concelleira delegada da area de benestar social, educación e vivenda do Concello de Pontevedra, quen prantexou os principais problemas que se atopan na cidade en relación coa exclusión social, así como as medidas que estaba tomando ao respecto o goberno municipal, prestando especial atención ao colectivo xitano. Tamén estiveron presentes Silvia Fernández Fuentes e María López Correa, técnicas de Érguete-integración, que expuseron os medios a través dos cales dito colectivo está afrontando o problema da exclusión social de colectivos como o de toxicómanos, o de exreclusos, ou o da prostitución, buscando a maneira de reintegralos á sociedade mediante programas de inserción laboral (plans de formación, programa incorpora, ciber emprego, empresas de inserción laboral, programas de migrantes, e un longo etcétera que perseguen evitar as trabas que estes colectivos teñen á hora da súa reinserción). Unha vez tratadas as problemáticas e solucións da situación galega, a través da visión da administración e dunha entidade cidadán, tomou a palabra a avogada francesa  Claire Trichot, Presidenta da asociación "Cen por Cen Mamá" -na súa tradución ao galego-, unha ONG que proporciona toda a axuda necesaria a un colectivo repudiado ou esquecido en Marrocos, como é o das nais solteiras en estado de xestación, así como aos nenos abandonados na rúa. Tras este exemplo foráneo, falou Manuel Barbeitos, economista e membro do Consello de redacción de "Claridade", quen aportou un contexto xeral da problemática tratada, dando a continuación paso a un debate entre os poñentes e os asistentes. Cerrou o acto Roxelio Pérez Poza, Secretario da Fundación.